🎄🗓 – Dec 5: Hvorfor beder Meny dig om at spørge efter ugens tilbud?
Kunne de ikke bare skrive ugens tilbud på ruden?
Jo, det kunne de godt.
Men så ville de være nødt til at skifte skiltet ud hver uge, og – hvad der er endnu værre – de ville gå glip af en masse samtaler med dig og deres andre kunder.
Og hvis der er én ting ingen butik, fødevarekæde eller virksomhed har råd til, så er det at gå glip af samtaler med deres kunder.
Som min kloge datter sagde, da jeg spurgte hende, hvorfor hun tror, at Meny opfordrer os til at spørge deres medarbejdere (og madarbejdere) om ugens tilbud:
“Fordi vi får en bedre oplevelse, når vi er i kontakt med dem, der arbejder der, og når vi har en god oplevelse, kommer vi igen.”
Sådan.
Du bidrager til dagens kalenderlåge ved at skrive en kommentar på LinkedIn, hvor du deler gode eksempler på butikker eller virksomheder, der skaber god kontakt og dermed gode oplevelser for deres kunder.
Med eller uden det lille men særdeles effektive trick det er at få folk til at stille spørgsmål 🤓