Genial spørgsmålsstrategi
"Uanset hvad du skal bruge for at komme i gang igen, så spørg os". Det er godt set af Elgiganten at positionere sig som dem, vi skal komme til med vores spørgsmål. Hvorfor? Fordi dem vi kommer til med vores spørgsmål er dem, der får mulighed for at påvirke vores svar. I en TV-reklame lyder det:
"Vi i Elgiganten får mange spørgsmål - såsom:
- Vil dette hjælpe mig med at lære et nyt sprog?
- Hvordan arbejder jeg mere effektivt hjemmefra?
- Vil dette virkelig motivere mig?
- Kan jeg få kampen hjem i stuen?"
Elgiganten er ikke optaget af at stille de rigtige spørgsmål i kundeundersøgelser og surveys. De lytter til de spørgsmål deres kunder stiller, og så fokuserer de på at finde de rigtige svar. Ved at registrere og gentage kundernes spørgsmål skaber Elgiganten genkendelse og tillid til, at de er de rigtige til at finde svaret på vores ønsker og behov.
Simpelt. Men genialt.